Obývák- naše relaxační oáza :-)

středa 18. května 2011

Jediný pokoj, který příliš nesměřuji do stylu shabby chic je náš obývák. Některé z vás si o mě možná něco přečetly, a tak víte, že mám kořeny v arabské zemi. Jordánsko je můj druhý domov...vůně čerstvé kávy, chleba na plotně, teplý vzduch, nebe plné hvězd, noc plná života, hudba, která mě mě bere za srdce, Mrtvé moře, skalní město Petra...a samozřejmě má rodina.

S přítelem se také zajímáme o východní filosofii, myšlení a styl života- proto na fotkách uvidíte i Buddhu. Směs kultur, symbolů, náboženství...bydlení říká o člověku opravdu hodně. Nesmí se však jen bezduše kopírovat, protože to mají všichni ostatní, nebo to zrovna teď letí- viz pořady o bydlení. Je to jako z časopisu, ale o majiteli to nevypovídá nic. Já se do svého bydlení snažím dávat jen předměty, ke kterým mám vztah. Pokud k nim už nic necítím, dosloužily, nebo je to nevhodný dárek, pošlu je dál, nebo je nemilosrdně vyhodím. Nejčastěji je prodávám na Aukru a mám radost, když najdou nového majitele...

Obývák nemáme stále ještě hotový, ale i tak bych vás ráda pozvala na malý průzkum...;-)

Tohle je náš čajový koutek. Máme zde pět velkých polštářů, na kterých sedáváme u filmů, nebo si lehneme jen tak po obědě :-)

Vše, co na fotce vidíte, je z kolekce Tchibo Orient, která přišla přesně ve správný čas, kdy jsme se nastěhovali do většího bytu a konečně jsme si mohli koupit věci podle svého vkusu.

Miluji čistou vodu ochucenou lístky máty nebo čerstvým citronem...

Stoleček je jeden z mých nejoblíbenějších kousků nábytku- především se mi líbí typicky arabské zpracovní dolní části. A co je uvnitř? Slouží jako minibar :-) Koberec berte s rezervou, ten je součástí pronajímaného bytu.

Orientální mosazná konvička je z Aukra za pár korun a Buddhu jsem ulovila v This&That.

Pivoňka sice ještě nerozkvetla, ale už se moc těším, jak provoní pokoj...

Tác na konferenčním stolku slouží především pro dekoraci, svíčky a dobroty.

Vázičky už asi ode mě dobře znáte- jsou z Nanu Nana a rámeček je opět z Tchibo Orient. Text v rámečku se mi zalíbil v části jedné básně, kterou na svém blogu prezentovala Fifi a v obrázkovém editoru jsem si ji upravila ve stylu PIP Studio.

Zbožňuji vůni tyčinek. Nesmí se to s nimi ale přehánět a v malých místnostech bych je nedoporučovala vůbec. Požívám je při relaxaci, nebo když potřebuji vykouřit kuchyň od zápachu z vaření apod.

Moje léčivé kamínky. Každý má své specifické schopnosti...můj nejoblíbenejší je hematit (který je, mimochodem, pro Berana typický).

Plovoucí svíčky si žijí svým životem...putují pomalu po vodě a působí uklidňující dojmem. Ráda bych ještě koupila pokojovou fontánku...poslouchat zvuk vody je mnohdy lepší než samotná hudba.

3 komentáře:

  1. Jak z pohádek tisíce a jedné noci...:) Skalní město znám jen z videa a fotek, protože jej navštívila kolegyně moji tchýňky...ale jednou se tam taky určitě podívám...;)

    OdpovědětVymazat
  2. Peťo, určitě moc doporučuji...a hlavně si zajeďte k Mrtvému a Rudému moři. Navíc Jordánci jsou vůbec nejmírumilovnější ze všech Arabů a jsou velmi pohostinní a přátelští. Češi nejčastěji jezdí do Tuniska a do Egypta, ale lidé z těchto zemí se opravdu liší. Navíc i sami Arabové uznávají, že jordánské služby jsou bezkonkurečně nejlepší ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Fakt pěkně jste si to zařídili. Mít takový koutek v obýváku, tak se od tama nezvednu:-D Jen bych se tam povalovala, četla a pila čaj:)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! ♥