Deštivý letní podvečer

sobota 28. července 2012

Po chvilkové odmlce jsem zpět s velmi lehounkým vánkem dusného podvečera, který je prodchnut vůní silného letního deště. Za zvuku hřmění ráda zapaluji svíčky a užívám si bunování kapek na parapetu ...Nechala jsem se pohltit pohodou teplého, již  usínajícího, dne, který je jako stvořený pro čtení knih, sledování romantických filmů a plánování nových projektů...

Lehounké poletující závěsy propouští namodralé venkovní světlo, zatímco svíčky na komodě tvoří intimní nádech uvnitř ložnice. Na kulatém plechovém podnosu (Aukro, 30 Kč) se servíruje lahodný levandulový čaj (Marks & Spencer) v bílém hrnku (Ikea) a svíčka v jeho blízkosti dolaďuje kouzelnou atmosféru v místnosti. Moje oblíbené damaškové povlečení od maminky je skvělou volbou pro každou roční dobu. Tác jsem si zamilovala nejen pro jeho vybledlé a něžné tóny a přirozenou patinu, ale také pro jeho symboliku, která dokonale zachycuje smyslný moment s dívkou u mořského přístavu, s lodičkami, poletujícími holubicemi a spoustou květin. K dokonalosti samotné chvíle to přivedla má oblíbená motivační kniha, kterou nosím často v kabelce, a proto jsem ji oblékla do bílého papíru, který ji chrání před případným zašpiněním, poškrábáním i před zvědavými zraky spolucestujících v tramvaji :-)

Všem krásný večer a nadcházející neděli!











18 komentářů:

  1. Sandra, závidím svetlo sviečok... po minuloročnom vianočnom takmer-vyhorení od adventného venca je u nás zákaz sviečok... :( smutné,... ale potrebné :( užívaj si a dávaj pozor...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marecko, krásný večer! Děkuji za komentář...adventní věnce a svíčky na vánočním stromečku jsou opravdu dost nebezpečné :-/ Snažím se svíčky vždy dávat na bezpečná místa, v dostatečné vzdálenosti od hořlavých předmětů a v kvalitních svícnech...Myslím, že když se dá svíčka do vyššího skla a umístí se třeba do kovové lucerničky se zavíracími dvířky, tak se nebezpečí určitě dá vyvarovat...bez svíček si večery neumím představit, a to právě hlavně v zimě, protože miluji jejich přirozené světlo narozdíl od elektrických stolních lamp a lustrů...naprosto ale chápu, že když si člověk zažije něco tak strašného, jako je vyhoření, tak se otevřenému ohni v jakékoliv podobě vyhýbá...Přeju pohodový víkend!

      Vymazat
  2. Ahoj Sandro, mám také ráda takové večery.
    Hezkou neděli
    Jana

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Snadruško,moc mě těší,že jsi konečně vložila příspěvek,už jsem ti dnes chtěla psát na email,zda nejsi nemocná nebo se ti něco nestalo,že jsi tu tak dlouho nebyla!Nádherné fotečky,večerní atmosféra je krásná-obzvlášť ve svitu svíček!
    U nás to při bouřce vypadá malinko jinak-většinou běžím pro pejska a šup s ním do chodby-hrozně se bojí,když se hřmí a malá tedy včera také začala plakat,když nám to vzadu v lese prásklo,takže já v tu chvíli na žádné svíčky ani nemyslím :-)Tak po tom všem je moc milé se zastavit na jukandu u tebe!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to věřím, že na svíčky není pomyšlení :-) Ale i to, co popisuješ má své krásné kouzlo...jak se rodina jakoby semkne v takové chvíli (včetně pejska)...jako za starých časů, kdy lidi žili v dřevěných chaloupkách, hřála pec, kolovrátek vrčel a lidé si povídali strašidelné příběhy a společně se modlili, aby bouřka nezanechala velké škody...

      Vymazat
  4. Krásné! Úplně na mě dýchá ta pohoda! PS. Moc se mi líbí ta velká okna a záclony vedle v pokoji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reny, díky- ta místnost je kuchyně ;-) Ta velká okna mají především tu výhodu, že pouští domů hodně světla...a ke všemu jsou opravdu jak na zámku...

      Vymazat
    2. Tak to je opravdu jak na zámku - smím tiše závidět? :)

      Vymazat
  5. Krasnou,i kdyz destivou nedeli Sandri,
    ja jsem take rada,ze jsi zas po dlouhe dobe,pro mne nekonecne dobe,vlozila prispevek.Vim,ze se ti to nezda,ale tvym priznivcum zda se tyden jako nekonecny,hi,hi...No co dodat,opet krasa,v tom svetle vypada komoda jako natrena na bilo,to by bylo fajn,ale asi je to jen zdani.Moc se me libi vesak s motivem,kdepak jsi ho koupila?a take stojan nebo co je to na sperky ci bizuterii,bohuzel jsi se mu fotograficky moc nevjenovala.Patina je fajn,ale s jakoby rezavou patinou u pouziteho zbozi mam trochu problem jej pouzivat doma,obzvlaste ve spojeni s potravinami,nejak mam na to nejakou uchylku,ze kdovy kde ze se to valelo a tak...ale jinak se me tac libi,obzvlaste kdyz je traba vice modryh doplnku u sebe.Uplne u tebe vidim v loznici misto koberce drevenou podlahu,klidne i hnedou,i treba imitaci,protoze dub je drahy,ale uplne by tu tvou peknou loznici povzneslo.No a jiz presentovane zavesy jsou krasne,take mam jedny stylove doma pripravene.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Katko, však já jsem na své čtenářky myslívala a měla jsem skoro výčitky svědomí, že nic na blog nepíšu :-D Nějak toho teď mám hodně, ale chystám si zase něco do zásoby, abych se vyhnula takovým delším pauzám...Ten stojánek na šperky bude v jednom z příštích příspěvků- záměrně jsem se na něj nesoustředila nyní. Zaslouží si denní světlo a ještě na něj určitě dojde ;-) Ten krémový věšák se zlatavou patinou mám z Aukra...je to jeden z mých prvních shabby kousků, které jsem si kdy pořídila domů...naprosto ho miluji :-) Tuším, že byl dovezen z Anglie. Co se týká podlahy, tak musím jen souhlasit, já si taky umím tady představit úúúplně jinou podlahu....mám dokonce přesnou představu....jenže tento byt není můj a já nechci investovat tisíce do renovace podlahy, která není a nikdy nebude moje...samozřejmě ta podlaha má velmi negativní vliv na vzhled celého bytu, protože modrý koberec by se snad hodil leda někam do kanceláře, ale určitě bych si ho nikdy nepořídila dobrovolně domů..nehledě na to, že koberec nikdy nebude 100% čistý...parkety člověk setře a má jistotu, že je podlaha čistá...žádní roztoči, usazený prach atd...Již ale s majiteli bytu řeším, zda by byla možná úprava podlahy a bylo mi přislíbeno, že ano, ale musím prý ještě vydržet...tak snad se můj sen aspoň trochu splní :-) Právě kvůli podlaze moc nerada dělám fotky celých pokojů, protože tam je pak ten koberec vidět a vlastně to zničí úplně celou atmosféru...Jo a k tomu tácu...je to fakt, rez taky nemám ráda, ale tenhle tác se mi zalíbil a nepokládám na něj potraviny přímo, je spíše dekorativní...je fakt, že všeho moc škodí...i patiny ;-)

      Vymazat
    2. To ja plne chapu,ze toho mas hodne,ale neboj,az budes mit deti,tak ti predesla prace bude pripadat jako pohodicka,ja take pracovala od nevidim do nevidim a zpetne to byla brnkacka.Bylo by super,kdyby jsi vkladala tak dvakrat spise trikrat tydne,aby jsi nas,tve ctenarky a priznivkyne pekne nasytila.Jinak na ten stojanek se tesim,bylo me divne,ze jsi se mu vyhnula.Vesak je krasny,myslim,ze podobny jsem nekde videla.Ale tvuj je bomba.Ohledne podlahy zalezi jakou mas smlouvu a predstavu,ze tam budes dlouho bydlet,ja by jsem snad investovala alespon do styloveho koberce ci mensiho na ten stavajici,ten si muzes preci pak odnest do sveho bydleni,kdyz neni nalepeny,nebo alespon koberecku pred postel,to jsou jen napady.Ale celkove fotky urcite delej,dyk my ocenime tu krasu a ty mene vhodne veci rady prehlizime.

      Vymazat
  6. Mas moc nadherne blog supr inspirace na dekorace mnj moc libi hezkky den Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Karin, velké díky, zase se brzy zastav na návštěvu :-)

      Vymazat
  7. Milá Sandruško,
    s mamkou obdivuje tvojí první fotku. Sedíme tady nad ní a nemůžeme se na ní vynadívat. Komoda, kterou máš v ložnici je jako pro princeznu. Koberec, který máš v celém bytě mě nijak nerůší. Když vyfotíš celkový pohled vždy mě zaujmou ostatní věcí, které skvěle odvedou pozornost od nedokonalostí.Také bych do pronajatého bytu neinvestovala.
    Vlaďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vladíčku, vy s maminkou umíte pohladit dušičku...to přesně jsem teď potřebovala, děkuji.

      Vymazat
    2. Ale pronajate bydleni neznamena,ze by si clovek nemel plnit sny a krasne bydlet,nekdo v pronajmu bydli treba i deset let a vice a predstava,ze budu jen cekat a cekat treba s peknym kobercem,tak to by me bydleni zas tak netesilo a lze to vyresit dobre s kobercem prez koberec,ktery si lze odnest,ale prekryva temer pritom celou plochu nevzhledneho.A ja zas souhlasim se Sandrou,ze takovato plosna vec kazi dojem tem krasnym se kterymi se taak moc snazime,aby ladily,takze necekat,necekat...

      Vymazat
  8. Milá Sandra,
    chodím sa na tvoj blog potešiť a ani tentokrát som sa nesklamala. Svetlo sviečok milujem tiež, je na tom niečo mystické a ukľudňujúce. Máš bytík jedna
    radosť a ešte k tomu robíš radosť aj nám. Súhlasím s Vlaďkou. Tiež by som do prenajatého bytu veľa neinvestovala.
    Aj zajtra je pekný deň...
    Marta♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! ♥