Muška jenom zlatá

středa 23. května 2012

Říká se, že lásku a štěstí si člověk koupit nemůže, ale nemohu s tím tak úplně souhlasit...U lásky to možná pravda je, ale štěstí ve formě krásných věcí, které mi přivodí úsměv na tváři, je hodnota, do které mohu fyzicky i finančně investovat :-) Někdy přemýšlím nad tím, jak je tento svět materiální a že kdybych žila někde na chaloupce u lesa a neměla ten tác, nebo onen svícen, tak by mi to samozřejmě z praktického hlediska vůbec nechybělo. Jde spíše o jakousi snahu něco budovat a obklopovat se krásnem. Mohla bych jít a koupit si plastový tác za 40 Kč v domácích potřebách, ale já si raději počkám na ten vysněný, i kdyby měl stát 1000 Kč, protože ráda kupuji věci, které mají hodnotu, které slouží roky, které mohu přenechat dalším generacím a díky kterým se mohu cítit krásně pokaždé, když se na ně podívám. Věřím, že je důležité, aby věci byly nejen praktické, ale aby se nám také opravdu líbily. Jen tak jich budeme užívat se skutečnou láskou, radostí a péčí. Bydlení je odrazem našeho vnitřního já a pokud mám krásno a čisto uvnitř duše, mám ho ráda i kolem, protože mi to dává pocit spokojenosti. Z nadpisu vyplývá, že štěstí je pomíjivá věc, ale ve formě milovaných věcí přetrvá přeci jen o něco déle :-)

Moje štěstí přijelo včera ve formě balíčku od Bella Rose :-) Měla jsem objednány broušené skleničky, porcelánová prkénka, obrázek na stěnu a několik starších čísel magazínu Jeanne d´Arc Living, které mi ještě chyběly. Dalším nečekaným překvapením ve schránce byl přenádherný pohled od mojí milované kamarádky Natálky. Koupila jej na jednom trhu v Anglii, kde nyní žije. Na fotkách také uvidíte starožitnou mističku z amalgánového skla, které je mou vášní. Tuto mističku jsem koupila minulý týden ve starožitnictví za 200 Kč. Byly na něm naskládané stařičké vánoční ozdobičky a vypadalo to tak kouzelně, že jsem bez ní prostě nemohla odejít:-) V tuto chvíli je umístěna ve skříni, kde jsou na ní vyskládána mýdelka, ale myslím, že ještě získá jiný účel, protože je až moc krásná na to, abych ji schovávala :-) Mimoto jsem před chvilinkou na Aukru vyhrála dvě staré stoličky, které plánuji natřít a napatinovat a starožitnou, zcela funkční váhu do své kuchyně, kde získá čestné i praktické místo. Váha mě dostala na první pohled a mám z ní ohromnou radost. Stoličky budou sloužit jako odkládací stolky i jako sedátka, když máme více hostů. Doufám, že se mi je podaří předělat podle mých představ a brzy Vám je zde na blogu ukážu v novém kabátku. Úplně na konci uvidíte fotku zmíněných stoliček a fotku váhy- obě fotografie jsou staženy z Aukra.

Nákup z Bella Rose a ze starožitnictví. Obrázek od zn. House Doctor (379 Kč) mě fascinuje pokaždé, když se na něj podívám, protože má úžasnou a nedotknutelnou atmosféru. V levém dolním rohu je nápis: "Words can never make up for what you do" (Slova nemohou nahradit činy).

Jestli nečemu málokdy umím odolat, pak je to broušené sklo a broušená zrcadla. Vzhledem k tomu, že po dvou letech se nám rozbily témeř všechny skleničky na vodu, vyhlížela jsem nové a ty jsem objevila na Bella Rose. Co mě u sleniček překvapilo je, že se od sebe jednotlivě liší tvarově a mírně i váhou. Zdá se, že skleničky jsou vyrávběny ručně a bohužel si nejsem jistá, zda jsou vhodné do myčky. Sklo je velmi lehoučké a skleničky působí křehce, ačkoliv doufám, že vydrží víc, než se na první pohled zdá. Uvidíme, zda svou kvalitou nezklamou. Jedna sklenička vyjde na 99 Kč.

Kdo sleduje skandinávské blogy, tak jistě poznává tato úchvatná keramická prkénka. Prahla jsem po nich od první chvíle, co jsem je spatřila a tento rok se konečně dostala i k nám do Čech. Velmi mě potěšila velikost obou prkének. Bude se na nich krásně vyjímat sýr, zelenina i ovoce a jsou zcela praktická pro běžné vaření, kromě naklepávání masa :-) Velké prkénko 546 Kč, malé prkénko 364 Kč.

Talířek ze starožitnictví byl láskou na první pohled...na něm bude vypadat skvěle naprosto vše, a to hlavně o Vánocích. Amalgánové sklo je dalším aspektem, který mi při nakupování podlamuje kolena ;-)

Starší výtisky mého nejoblíbenějšího magazínu jsou úžasným relaxem před večerním sněním.

Obálka z recyklovaného papíru s krásnými anglickými známkami skrývala úžasný shabby pohled.

Takové malé detaily mi dokáží rozzářit celý den

Zadní strana přáníčka.

"A house is made of walls and beams; A home is built with love and dreams" (Dům je tvořen zdmi a trámy, domov je budován láskou a sny.)

Starožitná funkční váha s nápisem Family Scale má překrásnou patinu na ciferníku a rozkošné florální detaily v kovové postříbřené části. Získala jsem ji za 360 Kč. Foto: Aukro.

Dvě stařičké stoličky vyšly na 150 Kč a co nejdříve jim dám nátěr, který jim vdechne nový život. Líbí se mi , jak je na dřevu znát jeho věk...takové kousky je ideální dědit v rodině. Foto: Aukro.

13 komentářů:

  1. Sandri krásne čítanie je u Teba a krásne fotky. Ďakujem. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě moc těší, včera jsem se nějak víc rozepsala :-)

      Vymazat
  2. Hezky teply vecer Sandri,
    tak to vidis,ja napr.zas prozivam stesti,kdyz jiz vidim upoutavku na tvuj novy prispevek.Je to vzdy tak romanticke a jemne.
    No,mozna ze to nase stesti je trochu nadsazene,protoze od te doby,co mam to nejvetsi dvojte stesti v podobe dvou zdravych osmnactimesicnich pucliku,me ostatni spis pripada jako radost,ale kdyz se na me moje Eli usmeje,tak si rikam...tak tohle je opravdove stesti....
    Ale kazdopadne vim,o cem ty pises,od te doby,co jsem se nasla,myslim v bydleni,tak me nove stare veci napnuji radosti.
    Sklenicky,uplne stejne jsem pred casem dala jako darek nevlastni tchyni a ta se jeste dlouho rozplyvala,jak ji pripominaji obdobi u babicky a jestli jsem te inspirovala tim,ze mam vsechna starsi vydani Jeanne,tak jsem rada.
    Na obrazek jsem take koukala,ale uplne me nepripada dost shabby,i kdyz to neni podminka,ale on p.HAUS ma trosku jiny styl.
    Dekuji za nadherny prispevek
    KATKA
    PS.Asi te potrapim,ale na BR maji akci dva plus jedna,no lze odolat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Katko,

      je moc krásné, co píšeš o štěstí...tento druh štěstí jsem já zatím nepoznala, ale samozřejmě naprosto souhlasím, že to musí být nejvíc naplňující pocit mít dvě zdravé a krásné děti...a když se na maminku usmějí, je to asi nepopsatelné. Těším se a doufám, že se mi jednou taky tohle "poštěstí":-) Ty skleničky mi právě také připomínají dětství, já mám takové věci nejraději, protože i když jsou nové, tak mají takový nádech, že má člověk pocit, že je má už roky. Jeanne kupuji pravidelně a postupně už delší dobu, protože je dražší a vlastně od chvíle, co se mi dostalo poprvé do ruky, jsem si šetřila na starší čísla, která si postupně nakoupím. Některá jsem už měla doma, teď dorazila další várka a ještě mi jich několik zbývá, co nemám, tak snad zase vyjdou korunky příští měsíc ;-) Nejraději bych je četla všechna najednou, je to opravdu nádhera, že se mi tají dech, když listuju :-D a pak se vždy těším, že se začtu a splynu s tou atmosférou naplno. Máš naprostou pravdu, že Dr. House má jiný styl...třeba na těch porcelánových prkýnkách to vidět není, tak jsou hodně shabby...ten obrázek se mi líbil strašně moc a hodil se mi do chodby..on má takovou atmosféru, že se hodí prakticky do jakéhokoliv interiéru a krásně doplní a nenaruší nic, co tam je. Je to takový čistý a něžný design. Obecně se mi ale zboží Dr.House zdá už opravdu moc moderní, což je také jeho účel, ale některé kousky mají povedené (i pro nás :-)))

      Jsem moc ráda, že se ti příspěvek líbil! Jo a o akci vím, protože mi chodí novinky od BR do mailu, tak jsem hned šla koukat, zda bych něco vybrala, ale přeci jen jsem už přečerpala svůj limit a musím se držet zkrátka :-D Moc se ale těším, až mi napíšeš, co jsi hezkého vybrala Ty!

      Vymazat
    2. Ano,deti jsou nejen to opravdove stesti,ale take zazrak,dodnes kroutim hlavou a divim se,jak je vlastne vubec mozne,ze v nas vyroste malinkaty clovicek,proste zazrak.
      Jinak ty sklenicky by snad rozneznily i tvrdsi osobu,tak jsou nostalgicke,mame dobry vkus hi,hi.
      Ja mam od Hause pribory a cistici prostredky a ty jsou take shabby a vice zbozi je na Nordic,ale to jiste vis,nektere kousky kdyz zasadis do vintage prostoru,tak se mu proste jakoby uzpusobi.Mas pravdu,obrazek je nezny a nemuze nic zkazit.
      Me proste bavi,kdyz ukazujes,jak krasne veci nakupujes.

      Ja uz mam v BR objednavku pro deti,no nekup to,kdyz je to ve sleve a Maileg hracky jsou tak mile.Ale loby se me v nove akci ty ruzove saly,davam je totiz i jako dekorace napr.jakoby ledabyle prehozena prez stara zrcadla a vypada to primo bozsky a take se me tam libi opet ty sperky.

      Vymazat
  3. Sandruško krásné věci,máš pravdu já tomu říkám,že jsou to věci s duší,na aukro chodím lovit moc ráda!Jinak štěstí má pro mě podobu dvou krásných dětí,to je pro mě štěstí co přetrvá navěky-kousek mne v další generaci!Hezký zbytek týdne!!!Michaela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super - konečně mám rozumné vysvětlení pro své nákupy...:):) "Words can never make up for what you do" - tak přesně to je moje řeč a snad i námět na tetování?? Krááásný blog....Nejkrásnější.

      Vymazat
    2. Mišulko, svatá pravda :-) článek jsem psala s jistou nadsázkou, protože materiální svět je takové povrchové štěstí, ale zdravá rodina, svoboda a bezpečí jsou samozřejmě daleko důležitější hodnoty, které způsobují pocit štěstí :-)

      Vymazat
    3. Anonymní: Nesmírně děkuji za taková krásná slova chvály...a mimochodem, ten slogan jako tetování je opravdu skvělý nápad! :-)

      Vymazat
  4. Nádherný příspěvek a krásné fotky...ano, člověk by se bez toho obešel, ale proč si neudělat radost? Hezké odpoledne.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné! A úplně jsem se zamilovala do paní v rámečku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-))) také jsem jí neodolala, navíc ta cena je celkem fajn!

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře! ♥